- A program elsődleges feladata a vállalkozáshoz beérkező külső és belső kérések, feladatok kezelése, kiosztása, ütemezése, ráfordított időmennyiség kiértékelése,ezek adminisztrációjának támogatása, egyszerűsítése,kimutatások készítése.
- A bejelentések kiszolgálásának hagyományos “kézi” vezérlése már nem lehet hatékony,mert vagy sok embert kell alkalmazni, amely költségigényes,vagy kevés ember túlfeszített munkájával lehet megoldani.
- A leggazdaságosabban egy Helpdesk program segítségével lehet a feladatelvégzését biztosítani.
- A kérések származhatnak a vállalkozáson belülről, mely lehet külső ügyfél bejelentése nyomán (telefon, fax, e-mail), vagy saját indíttatású kérések.
- Kérésekhez lehet csatolni fájlokat, vagy belső hivatkozást (linket).
- Külső kéréseket – a WEB technológiának köszönhetően – a jogosultságokkal rendelkező ügyfél közvetlenül is rögzíthet az interneten keresztül.
Helpdesk rendszer
HelpDesk WEB
Kérések, feladatok
- A kérések egyszerűen létrehozhatók az ügyfél, prioritás (határidő), bejelentő ügyintéző és a tényleges bejelentés megadásával.
- Egy kéréshez több feladat is adható.
- A feladatok több szintű megadásával, párhuzamos és soros végrehajtás is kitűzhető.
- A feladatokat megoldónak és megoldó csoportnak lehet kiadni.
- Gyorsított kérés létrehozása (csak a feladatot és a megoldót kell megadni.).
- Lehetőség van úgynevezett körfeladat létrehozására.
- Ebben az esetben a megoldó csoport minden tagja megkapja a feladatot, a rendszer automatikusan elkészíti azokat.
Feladatok kiosztása
- A feladatokat megoldóknak vagy megoldócsoportoknak lehet kiadni
- A megoldó a neki kiosztott feladatot visszautasíthatja
- A megoldó a neki kiosztott feladatot átsorolhatja másik megoldónak
- A visszautasított feladat újra kiosztható
Ütemezés
- A feladatok ütemezhetők napi, heti, havi rendszerességgel
- Ezáltal megoldható a határidős tevékenységek figyelése.
- A feladatok csak az aktiválás napján lesznek felvehetők.
- Kérés, feladat száma: a kérés bejelentésétől, a feladat meghatározásán keresztül a kiszolgálásig ez a szám azonosítja a rendszerben.
- Szükség esetén a szám alapján kereshető vissza a kérés története
Riport készítése
- A kérésekről, feladatokról részletes történeti jelentés kérhető, az aktuális állapot jelzésével.
- A feladatokról munkalap nyomtatható.
- A feladatok elvégzéséhez szükséges időráfordításról kimutatás (Time report) készíthető és költséghelyhez köthető.
- Az alkalmazás a ráfordításokat összegfokozatosan képes kimutatni.
- A vezetők megtekinthetik a kiszolgálás teljesítményét, amit a kiszolgálások száma és a bejelentéstől a kiszolgálásig eltelt idő határoz meg.
- A HelpDesk rendszer nem csupán egy alkalmazás, hanem egy olyan módszer, mely segíti egy kérés bejelentésének minél előbb történő kiszolgálását, megfelelő dokumentáltság mellett.